mandag 4. april 2011


ÆRLIG. RETT PÅ SAK. HERLIG.


Fader Vår.

Du som er i himmelen. Eller hvor du måtte være, det spiller jo ingen rolle.

Nå må du sannelig være med meg, for dette greier jeg ikke alene!

Takk for alle oppgaver du har gitt meg, takk for prøvelser, vanskeligheter. Takk for sykdom og dyp glede. Takk for at jeg har fått beholde min barnetro. Vær med mine kjære. Beskytt alle som er annerledes og som har meget å stri med.

Takk Gud for alt du gir. Tusen takk for alt det jeg har fått lov til å gi. La meg ikke miste styrken min. Gi meg mot og kraft. Hvis jeg våkner igjen, tar vi en real prat.

Amen.

(Fremført av Gunnar Stålsett i bisettelsen til Wenche Foss, Oslo Domkirke 04.04.2011)

2 kommentarer:

kari! sa...

Foto: Sara Johannessen

Ingrid sa...

Den skal jeg skrive ut og henge på hybelen min! Liker'n!