tirsdag 5. april 2011


MYKJE MEIR!

Plutselig er det en virkelig og reell fare for at jeg blir av typen "jeg blir faktisk rastløs hvis jeg ikke får trent i løpet av en uke". Den typen mennesker har jeg tidligere hatt lyst til å skyte i leggen. Dobbelthaken ved det hele er at tiden ikke alltid strekker til, og løsningen blir en riimelig groggy Kari på 07.15-banen inn til byen.



Tre mennesker skal takkes:

YNGVAR (bildet, som forøvrig Nina Hansen, for Dagbladet har tatt ). Rett og slett for at han klarer å lure oss med "eg trena kun 3 tima kvar veke" -og han som kunne vært stand in for Herkules i enhver Disneyoppfølger. Det gir sånne som meg som LETT kunne vært stand in for a "Kari" i Fredrikssons Fabrikk -se DENNE filmen, og du ser navnesøstra mi!- håp om at man ikke må trene 8 timer, 4 ganger i uka. Tusen takk, Yngvar, for at du inspirerer til trening med "ta trappa framfor heisen"-prat!


Øyvindsen: For at han satte meg, med full rett, på plass når vi var på treningssenteret. Jeg hadde satt ny rekord i antall ganger det går an å si "jeg ÆÆR ikke sterk, Øyvind!! jeg lover deg. Skikkelig sva-ak. Og jeg er ikke av typen som SIER at jeg er svak og så er jeg plutselig dritsterk. Neheheehi, jeg er S-E-VAK!". -Kari, nå sier du bare ikke det mer. Og så ble han plutselig min egen versjon av Yngvar. "se her, ja, du har kjempebra teknikk når du løfter stanga!" (herlig, sant, her fokuseres det ikke på at jeg må trene bare med stanga, pga manglende styrketrening de siste 23 årene -her fokuseres det på teknikken!)


Åshild: For at hun hele tiden har tro på meg. Og for at hu gir linker til Yngvar-relaterte saker på internett. Og for at hu spør "har du trena idag?". Og (for siste gang jeg bruker "og" i begynnelsen av en setning) for at hu har sagt seg villig til å sykle ved siden av meg når jeg skal løpe i skogen, og riktig heie meg frem!


tusen takk! No skal det trenes MYKJE MEIR!

Ingen kommentarer: