torsdag 7. april 2011


AKSJON "JEVNT HUMØR"


Jeg har ei lita uke igjen som 22åring.

Hvert år sier jeg til meg selv (og til alle andre rundt) "tenk at jeg har blitt SÅ gammel". Litt rart å tenke på at jeg syntes jeg var så til de GRADER moden som 16 og 17-åring og at jeg tenkte det bare kunne gå nedover derifra. Noe jeg fant ut stemmer. (Neida). (Joda).

men.

Jeg har fremdeles et følelsesregister lik en hormonell atombombe av en fjortenårig jente (som får stemmeleie lik et forkjøla marsvin hver gang engasjementet angriper den fornuftige delen av hjernen) og humøret kan virkelig ta seg en spasertur ned i dødsskyggens dal -like mye som gleden kan ta overhånd ved tanken på at 74-bussen har en sjåfør som ikke kjører i bare 20 km/t over Ekebergslettene.

14 år.

Jeg er, med andre ord, 9 år på overtid

med tanke på oppføre meg etter alderen.

Øverst på ønskelisten over gaveønsker dette året, blir dermed et jevnt humør.
At jeg oppfører meg etter alderen.

(klart, jeg ønsker meg en hest, plateinnspilling,
scooter og en bli-ny-dag hos Jan Thomas
-men det kommer i andre rekke)

1 kommentar:

Anonym sa...

Scooter!! HURRA! Marit :D