mandag 22. november 2010

22. NOVEMBER 2010


Jeg har ikke ordentlige vintersko. Det nærmeste jeg kommer, er sånnte typiske "jah, da har jeg pynta meg for å gå i teateret"-støvletter med litt for høy hel. Jeg føler meg veldig typete når jeg går med dem. Og idag ville jeg ikke være typete. Idag skulle jeg forferdelig gjerne ønska at det var:
24. mai, 16. juni, 9. juli, 4. august
eller en eller annen sommerdato.

... for da kunne jeg bare tatt på meg de hvite sommerskoene mine, sommerkjolen min og satt opp håret i en "Lille My"-sveis. Som jeg gjør om sommeren. Det tar 20 sekunder å ordne seg når man skal ut med søpla eller ut i hengekøya -OM SOMMEREN. Om vinteren, derimot, så må man planlegge i det vide og det brede.

Nei, jeg vil nok ha sommer, jeg. Trekker tilbake den der om at jeg ligger deilige tre måneder foran skjema, jeg ligger sørenmæ seks-syv måneder foran skjema. Jeg velger meg SOMMER, Bjørnstjernen min.

For da kan jeg og Maren få
latterkrampe på Rimien ved Bislett.

1 kommentar:

Maren sa...

KARI! Æ glede mæ utrolig te den nye latterkrampa om ca 7-8 månedner :)