tirsdag 23. november 2010

SNAKK OM Å REDDE DAGEN!


TIKK TAKK SKAL DU HA!
Igår hadde jeg en litt lang dag på lesesalen. Øynene mine ble en smule smale, og jeg ble litt lei. Ja, igår ble jeg litt lei av all lesinga. Så tok jeg meg en pause, og gikk ned for å spille piano i kjelleren på skolen (MF.. skolen har alt! hvilerom, piano, badstue -now, that`s what I call quality- og alt annet en stusselig student kan kalle seg) -og på vei opp igjen møter jeg min lærer fra ungdomsskolen. Er du KLAR over hvor mange dager det er siden jeg gikk på ungdomsskolen?ER du klar over hvor mange elever som går der hvert år?ER du klar over hvor mange elever han har hatt siden han hadde meg i historie i 10A?svar på nr en: Sæbla mange dager. Sæbla mange år.Svar på nr to: 900 elever hvert år.Svar på nr tre: 900 elever * sæbla mange år = svimlende mye.HAN HUSKA MEG."Kari! nei, så gøy å se deg! "Jeg ble helt paff. Midt opp i all surheten, leiheten og dritogdraheten min -så kommer han og redder HELE kvelden min. Han spør hva jeg holder på med, og blir bare mer og mer glad ettersom jeg forteller om lærerplanene mine (han huska -HOLD DEG FAST, ER DU GREI- til og med at jeg begynte på sykepleien) og ble enda mer glad når jeg fortalte at jeg pensa inn på fagene han har. Og. For å gjøre hele denne seansen helt perfekt. Så sier han: KARI! kom til gamleskolen din! kom, så spiser vi en vaffel i lunsjen. Så ordner jeg vikar-jobber til deg, og så får du en fot innafor. Si ifra når du er klar for det! (Jeg stamma fram noe som "ehhh.. kan jeg det, da?" og fiska etter "jaaaa! selvsagt kan du det") Og så svarte han "Jaaa! selvsagt kan du det!" -jeg trengte ikke engang finne frem fiskestanga mi. Kjære Lars Erik, du som er en av de som gjør at jeg sjøl vil bli lærer nå: TAKK for at du redda dagen og inspirerte meg megamax mye igår. Og for at du gjorde at jeg letta litt fra gulvet, og svevde i mange timer etterpå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATULERER SÅ MYE, KARI!!!!

Mvh Mina Johanne Pettersen

Anonym sa...

Gosh, man får jo nesten tårer i øynene av å lese sånt.