onsdag 6. juni 2012



Det er hva jeg kaller en god hårdag!

Jeg var hos frisøren her en dag. Når jeg er hos frisøren vil jeg ha det stille og rolig. Jeg vil lese blader som koster 150 kroner i butikken og drikke mitt glass med vann ("Nei, ikke latte. Nei, ikke mocca heller. Tar bare vann, jeg!"). Jeg vil bare bli dulla med i fred og ro.

Det hadde ikke denne frisøren noen planer om.

Hu babla så mye. Jeg ble sliten. Ser du den linken? Frøken Babling blir sliten av en annens babling. Da er det my-h-ee babling på gang. Jeg var faktisk så sliten at jeg måtte legge meg ned på sofaen etterpå og sove ei litta halvtime.

Noen høyedepunkter fra samtalen:

- Jeg ser du har VELDIG mye ettervekst.
(ja, du behøver jo ikke akkurat gå til optiker for å se at jeg trenger en farging av håret mitt. Men ikke kommentere det, kanskje?)


- jah... Nordmenn har jo ikke no hårfarge de. Hahahahahaha. Og du...? Du har vel en litt sånn leverposteifarge, du!
(leverpostei? Vil du ha meg som fast kunde? Well, seal the deal, Miss!)

- Hva skal duu bli daa?
(dra på ordene = ikke sjarmerende. Det ender med at du får et kort svar "lærer." og ingenting mer)

....

-lærer?! På Videregående?!? Wow. Jeg har en veni(blablablablabla)og hu koser se(blablabla) -men DU! Du må jobbe helt sinnsykt mye. Og tenåringer?! Er du klar over hvor slemme de kan være?! Du aner ikke hva du gååår til. Men du får en stjerne i boka av meg, altså!

Og når jeg skal gå:

"Men du har et veldig fint hår, da. Og det sier jeg ikke for å smiske. Det gjør nemlig ikke jeg!"

Nei. Det gjør du ikke, fru Frisør ("som ikke skal bli best i faget. Jeg har da unger! Og som har ADHD, fikk 3-er i norsk på videregående, men 6-er i engelsk -som hadde salong på løkka før, men som flytta på grunn av all dopen "Do I LOOK like a drug girl??". Som hadde en bad hair day "til og med frisører gjør feil. Vi gjøøør det" og som har bodd i London i mange år og at hu "ærke så norsk a seg!") -du smisker ikke.

Absolutt ikke. Absollutt ikke. Hilsen frøken Leverpostei.





.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å KARI, JEG LER! Jeg ler og ler og ler.

Ingalill Hatlen sa...

ojojoj-oj..trur ej døøør av latter!! din blogg e det ej vil kalle SNADDERLESING!! kosa mej uten liiike, kvar gang ej stikke innom her:)

stinna sa...

FANTASTISK - eg LER!

Anonym sa...

Kari, du skriver så utrolig morsomt! =) Alltid god stemning å stikke en tur innom bloggen din! =)

Tomas