lørdag 17. desember 2011


525 600 minutter
Hvordan måler man et år?
Antall latterkuler?
Antall kaffekopper?
Antall t-baneturer til Nordstrand?
Antall sykkelturer til Collets gate?
Antall minutter?

På mange mange måter, på en måte, tenker jeg.
Beste måten er vel å måle et år i kjærlighet.

For 365 dager siden var jeg ikke klar over at:


*Øyvind synes det er litt flaut å sykle to (forholdsvis store) mennesker
på en bysykkel. I Frognerparken. Nå vet jeg at han først sier nei,
får dårlig samvittighet og så gjør det alikevel.



*Man ikke skulle tulle med at man "ligger i en grøftekant på Ekeberg, men at
det sikkert kommer til å gå bra" istedenfor å sende "da er jeg trygt hjemme"-
melding. Idag sender jeg ikke sånne tullemeldinger.



* At Øyvind ikke liker at jeg peker på han mens jeg synger
"Happy biiirthday to you". På Jernbanetorget t-banestasjon. Når han ikke har bursdag.
Det gjør du bare ikke, Kari. Den er god, lesson learned!



* at TV-serien "How I Met Your Mother" og min kaffedrikking er viktige
ingredienser i et eventuelt frieri. Med andre ord: Kaffedrikkinga mi
har satt den saken på vent.



* at Øyvind takler (nesten) alle mine sinnsstemninger såpass godt. Endeløse
tårekanaler som får utspring, intens glede over fint lite eller en irritasjonskurve
på spasertur nede i dødsskyggens dal? Ingen problem med de to første. Men den siste var jeg
nemlig ikke klar over: At han kunne være plagsom som
han er en uke i måneden.



* at han liker heksehyl-godteri og en kvalmende schweppes-brus. Videre at han er svak for hjemmelaget pizza,
blir kvalm av mektige desserter,
men at prinsessekake går ned på en 90 graders høykant.
Og at han er glad i etiopisk mat.



* at Øyvind er så morsom som han er.



* at han er en utrolig varm, klok og fornuftig kar.



Så på mange måter og på forskjellig vis utfyller vi hverandre så fint:
Jeg ELSKER mektige desserter, er surrete som få
og gir han stadig vekk ulike caser som han kan bryne seg på.
Foreksempel fantastisk liten tid når man skal rekke noe.


for å konkludere, komme frem til et poeng:
Øyvind er i kategorien "favorittmenneske" hos meg.








2 kommentarer:

tove sa...

FINT! du skrive best. også e det fint at du og øyvind e samen.

Sjærsten din sa...

Nydelig blogginnlegg, Kari! Glad i deg :)