fredag 25. mars 2011


KULESTE BARNA!



Jeg har vært litt tilbake i barnehageverden denne uka,
og det har vært en fryd!

Gir deg herved noen av topp 10-samtalene jeg har hatt.


(Disse skoene gir deg all bakgrunnsinfo for å forstå den første samtalen)

Gutten bøyer seg ned og sitter på huk. Nistirringa på skoene mine er i gang.

For sure.

GUTTEN: Er det dine sko?

KARI: Ja! Er de ikke kule? Lyselilla og fine

(bildet er nesten, nesten like mine sko. Bare at mine sko er lilla og har litt finere form. I all beskjedenhet!)

GUTTEN: Johoho, fine! (smelt) Og så blinker de når du trykker ned foten, sant?



Ute i finværet senere på dagen kommer

strenge-Kari frem når jeg finner guttaboys

oppå taket av et lekestativ som rager kanskje 2.5 m.o.h.


KARI: ayayay! GUTTA? Ned derifra!!

GUTTABOYS: Men det er jo ikke faarlig, da. (i sånt tonefall "du er jo HUNDRE år, og skjønner ikke åssen vi barn klarer oss my-h-ye bedre enn deg")

KARI: Vet dere hva? Jeg bryr meg ikke. Det er ingenting å diskutere. Ned med dere!

GUTTABOYS: ÅhrjamenHALLO!

KARI: Nå kan dere velge; At jeg enten fjerner hele stativet eller så kommer dere ned.

GUTTABOYS: da velger vi at du FJERNER det!

Kari tenker: Oh no. Trusselen virka ikke!

(...)

GUTTABOYS: Eller... hva betyr egentlig "å fjerne" noe, Kari?

Kari tenker: Håjoda, trusselen funka fett, den!


Litt lenger borte ved lekestativene, finner

jeg noen fantastiske jenter som skal lage show for meg og Super-Tina.

På programmet?


1) Single Ladies, Beyonce

2) Time for Africa, Shakira

3) Haba Haba, Stella Mwangi


For å si det sånn, Kardermomme-sangene

er OH SO yesterday her i gården.



1 kommentar:

kari! sa...

bildekilde:

http://weheartit.com/taylordavis