mandag 7. februar 2011


Mange unnskyldningers dag


- Jaada, jeg har vært flink med tanntråd.
- Morgen og kveld, spør du? Ja, av og til midt på dagen også.
- Jeg har munnskyll. Selvsagt. Hvem har ikke det?
- Godteri? I ukedagene? hah, jeg ler. Ikke på denne jenta her, nei.
- Om det er lenge siden jeg har vært hos tannlegen? Njæih, kanskje på andre siden av 20-tallet.

Utgangspunktet var elendig. ELENDIG. Jeg har unngått tannlegen i mange halvår, og frykta det verste: Heer er det faktisk seks hull som vi MÅ ta med en gang, ellers så råtner hele munnen din. Og til slutt hele deg. Dramaqueen til folket!

Så kommer jeg dit idag, og har null hull. 

NULL hull! 

Tenke seg til! Og jeg som hadde satt av flere store lapper til dette. Så nå har jeg spart penger. Og når man har SPART penger -ja, da har man sørenmæ tjent penger også. Så da KAN man kjøpe en ola-shorts og late som om det er sommer. Jenter uten hull i tennene kan nemlig det. 

Men selv om jeg ikke hadde hull, så fikk jeg alikavæl pressa frem den ene unnskyldningen etter den andre. Deilig å tenke på at tannlegen... 

(storgata 10 -jeg kan anbefale han på det VARMESTE, VARMESTE: Tannlege Hagen. Billig og BRA fyr. Mamma kan også anbefale han. Søstra også) 

... så rett gjennom alt jeg sa. 

1 kommentar:

Ingrid sa...

Lettelse, sant? Jeg dro til tannlegen i fjor, det var...ehm...for mange år siden sist. Var sikker på at jeg hadde minst 20 hull. Men neida, NULL HULL :D