søndag 27. februar 2011


jeg vil danse mot vår!


Det er nesten som om jeg tar frem hårføneren og blåser bort snøen.Til deg som ber om snø; Slutt. Det er nok nå. Bønnesvaret ligger som et tjukt vatt-teppe over hele byen hvor jeg bor. Og jeg kjenner, i frykt for å bli sippete og klagete nå, at jeg er de-rittlei. Jeg skulle ønske at jeg var ei jente som lett tok med meg brettet, og stod i en eller annen bakke hele lørdagen Ei av de som skøyta seg over Sognsvann etter å ha gått til Ullevålseter. En av disse jentene som bare eelsker å være ute i 20 000 minusgrader.

Men jeg er ei sommerjente.

Som liker å bade, gå med flip flops, kjenne sand mellom tærne, båttur på sjøen, reker og loff, solkrem og fregner. Er det feil å si? Jeg kjenner bare på en voldsom lengsel etter en sol som varmer, en skygge som ikke er iiskald. Jeg vil ha en hengekøyd, vannmelon og musikk på øret. Alt dette mens jeg bare ligger og soler meg. Blir brun. Brun -det er vel snart et fremmedord for min del. Jeg gleder meg til våren og helt frem til september kommer og tar meg. Ser frem til grilling, sykling, bading og alle andre ing-er som man kan gjøre når det ikke er snø . Jeg elsker solbrille-sesongen.

Fytti, det blir så fint, det!


2 kommentarer:

Kamilla sa...

Jeg er så ENIG, Kari! Og du så godt det er at det finnes flere av oss som ikke mener lykken på jord er et hvitt Norge...
Jeg vil ta på meg ballerinaskoene mine, NÅ!

Arnhild sa...

amen!