fredag 10. desember 2010


BRUNFARGE

BRUN - FARGE - BLEIK - BLÅ

Ikke et ørlite vondt ord om blåtoner
i huden, altså, men jeg kjenner at savnet
etter iallefall et hakk nedover på
fargeskalaen øker og øker.

Foreksempel så husker jeg begynnelsen
av mars tidligere i år. Da så alle
andre ut som spøkelser og det som
verre er (forøvrig dit jeg selv er på vei)
-og jeg så ut som alt annet.

Fordi jeg hadde vært ute på tur.
Og blitt så solbrent at folk kalte
meg "the shiny lobster", men
etterhvert som tiden gikk ble
jeg brun. Faktisk, det var noen
ganger at folk måtte kjenne på
knærne (!) mine, om jeg hadde
tynne strømper på.

Deer er jeg ikke akkurat nå.
Flotte desember (med alt innenfor
blåfargeskalaen) har forbarmet seg
over meg. Men, men, men.
Det kommer alltids en ny vår.

takk og lov og pris for det.

Ingen kommentarer: