mandag 8. november 2010

AAAAH! deilig!


Det har vært noen
FINE
øyeblikk den siste uka.

1) Medisinstudenten på akuttmottakket (mye dobbeltkonsonanter som jeg ikke veit om er på rett sted til rett tid) som var søt. Prata som en foss, lo av vitsene mine (når folk spurte hvor vondt jeg hadde -så svarte jeg at jeg hadde bestilt liljer til begravelsen. Alle andre, utenom Ms Medisinstudent, ga meg bare et tomt blikk i retur) og når det ble et sekund stillhet, så frika hu litt ut og sa plutselig, helt ut av det blå: "Hemorider.. særriøst, jeg tror ALLE har det, jeg! Det er dødsvanlig".

2) Når jeg kommer på tomannsrom med et utrolig positiv dame. "Er det Prinsesse Blindtarm som kommer? Idag er det perfekt sykehus-vær (regn, regn, regn) og smertestillende tar vekk det vonde i livet vårt"

3) Det sekundet når jeg gikk ut fra Ullevål Sykehus for siste gang denne runden (jeg skal ikke tilbake før en eventuell unge ska komme til vår jord) og kunne endelig trekke inn frisk, iskald luft. Jeg måtte stå noen sekunder for bare å smile. Frihet. På høyt nivå. Og det, det er vel det beste øyeblikket gjennom hele uka. Dette øyeblikket hadde jeg hatt sekund-nedtelling på det siste døgnet.

Det var drøyt deilig!!

4 kommentarer:

kari! sa...

http://weheartit.com/entry/1521480

Andreas sa...

Utrolig kult bilde av Gunhild du hadde i innlegget!

Fru Irene, ho pene sa...

Eg er utroleg fan av bloggen din! Framleis!

kari! sa...

Andy: Hehe! ja, NÅ måtte jeg virkelig se på bildet en gang til. Og jammen, jeg er enig. Hu ligna :D

Irene: Du ER så søt!! :)