onsdag 14. juli 2010

TWO GIGABYTES
OF MEMORY



Jeg har lenge hatt et prosjekt om å rydde ut av
tre skap hjemme hos mamma og pappa.
Sånt skal egentlig ta to timer, men når man
finner så evig mye GØY -ja, da tar det fort
en dag dette med å rydde ut av noen
stakkars hyller.

Først fant jeg masse
brev, kort og oppmuntrende lapper fra
tidlig av. Alt ifra brevvenn bosatt i Skien,
gratulasjonskort fra naboen 5 meter unna
og kontrakter om at kjæresten ikke skal
flørte med andre enn Kari herself.

Å, morsomt.

Videre fant jeg et album med noen ny-ydelige
bilder inni seg. En skattekiste av blinkskuddd.
Og jah.. Hva skal man si? Ord blir fattig,
tomme og overflødige når jeg ser bildet av
denne gla-jenta i bunad. Vakkert, er vel det
nærmeste jeg kommer av en beskrivelse
av meg selv på denne tiden.

Tove & jeg.

Som vi selv ble enige senest for to dager siden:
"Ja, vi to har faktisk blomstra!"


Og denne lille rakkern fant jeg også. Russelua mi.
Med Desibella som navn (fordi man kunne godt
høre meg, og fordi jeg likte (liker) å pynte meg.
Denne lua dro med seg en hævv av gode minner.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jeg elsker bildet av gla'jenta i bunad. Jeg ler meg ihjel!:)

Karen Marit sa...

å, skatter!! d er så gøy å finne sånne ting! ikke så gøy å rydde - av den grunn har jeg lagt rommet mitt hjemme i brakk no de siste årene i håp om at ting organiseres av seg selv :D