tirsdag 20. juli 2010

Åkei, jamen DA
forstår jeg ingenting!


en stk kommende student. Ill.bilde.
Hvis du ikke fatta det.

Jeg er kommet inn på en venteliste som sier (gjennom en liten stjerne ved enden av ordet "venteliste") at studiet trolig ikke vil etterfylles. Men at, joda, hvis jeg absolutt ønsker å stå på ventelisten, så er det ingen som skal ta det ønsket fra meg. Likevel, det blir litt i samme gate som "joda, dumme, lille jenta mi. Du skal få lov til å drømme". Men kjære Blindern, dere har glemt at jeg har en søster som hjelper meg med alt mulig. Som gir meg linker på internettet som sier hva jeg skal gjøre. Hu sier til og med "dette her skal vi ordne". Og studieveiledere som snart skal få besøk av ei som s k a l bli lærer, koste hva det koste vil. Det hadde dere glemt, Blindernmennesker som lager ventelister bare på jug og fanterigrunnlag.

Men akkurat ikveld aner jeg ikke
åssen det her skal gå til.


Kan ha noe med at jeg er sørgelig trøtt. Men jeg er altså ei av disse som skal ta enkeltemner, fag og obladioblada -og så ta det derifra. Lærer skal jeg uansett bli. Jeg kjenner jeg ge-leder meg til den dagen da jeg går med norsktentamen-bunka under armen, ferdig retta, og cd-spilleren i den andre hånden. Beinklar for å gjøre de tøffe gutta (på bakerste rad) glad i Ibsens samlede verker. Og til å forklare helt blåste jenter hvordan nyhetsbildet i Norge ofte er blir snevert i forhold til det store verdensbildet. Og at FRP ikke er på venstresiden av politikken. Og til å invitere dem på grillings i hagen min den siste uka før sommerferien.

Og! og! og!

ÅherligHETEN, som jeg gleder meg!

2 kommentarer:

Ingelinn sa...

jaaaa

kan ikkje me jobba på samma skule???

kari! sa...

jeg ER så meg, Ingelinn :)