onsdag 21. april 2010


OM Å ROE HELT NED

en stk søt Janne

Janne klarte det umulige: Å få Kari Eklund til å holde på med håndarbeid (Dette er jo som sagt ve-rd-en-s mest kjipe og vanskelige hobby) helt frivillig. Og jammen, jeg brukte bare tre og en halv time på 2,5 runder rundt hodet (ja, hekler nemlig pannebånd) og er rimelig fornøyd med det. Viktig med pauser, så av disse treogenhalvtimene var vel tokommafem en aldri så litta pause.

Du tror det kanskje er isipisi dette med hekling?

Da vil jeg bare si deg at nei, det er det ikke. Luftmasker, ikke for stramt -ikke for løst, dobbel tråd ("tåler du vanlig ull mot hodet?? nei, ta denne babyullen. Den klør ikke, men du må ha dobbel tråd, siden den er så tynn". Janne: Jeg harke peiling på ull, bomull eller tråder. Gi meg et tævv, og jeg hadde ikke reagert) og ikke miste maskene i ren frustrasjon. You know, vanlig skikk og bruk i hekleverden.

Men nå har jeg hatt pause i trettiåtte timer, må ta meg tre-fire masker til, så er det ei litta blund på øyet før jeg tar fatt på dette pannebåndet mitt. Skal bare roe meg helt ned først.

Ingen kommentarer: