lørdag 6. februar 2010

OM Å DRA PÅ SKATTEJAKT I ARUSHA,
SOMMERFUGLER & PARFYME

... pluss en hvit løgn

Morsomt med Scripture Mission-tomta, for her kommer det jo folk med jevne mellomrom. Så da er det bare å bli med på ulike ting som disse folka skal begi seg ut på.Tøffe misjonær-Solbjørg ble min kompis idag. Konge! Dagen idag ble dyppa i lange gåavstander og en Kari med et stort kamera ("skruu av det kææmrae") og sol og regn. Regn er visst bra nå. For jorda. Jeg liker ikke regnet godt. Men det tør jeg ikke si til så mange. For det å bli brun, det er vel litt vel luksusretta nå.

Blidet over viser noen av tingene jeg bare måtte ha med til
"Norway,huh?? The land of oil and fish.
I love Norway. I love Norway".

...

"Are you married by the way? Yes? oooh.."

"okay. Bye, bye!"

Fine grønnsakene sine, det!

...og så det litt pinlige ved oppholdet vårt. For det går fryktelig mye i Cola og nutella. Så jada, vi sklir rett inn i den afrikanske kulturen. Null problem. Men colaen redder oss. For kjære alle dere (les: Gutter og mannfolk) som tror jenter driter sommerfugler og promper blomsterparfyme: Zary. Det gjør vi altså ikke. Det kan jeg, med en solid og trygg hånd på hjertet, skrive under på. Jeg har gjort mitt på den fronten, og stakkars Maja har overtatt stafettpinnen. Hun har bestilt en pakkeløsning og er dermed mye i sengen sin, bak prinsesse-myggnettingen sin. Av og til glimter hun til, og begynner å bable. Eller synge nattasanger. Da blir alltid jeg letta, for da har a et godt kvarter. Igår sang hun forresten alt fra "amalies ju"l-sangen til "Kjære Gud jeg har det godt". Utenom det er a dritsur og vanskelig å ha med å gjøre. Hehe. Og en ting til som, ifølge Maja, er veldig positivt er "når en har diare, så går en jo ned i vekt. Og SE på de fine anklene mine!". Søt er a jo.


KOS & KLEM
FRA May & Key

2 kommentarer:

Trine sa...

HA HA HA!!! den var skikkelig morsom Kari! Du - dere er gode <3 synes jeg hører Maja synge: "Kjære Gud jeg har det godt" i velduftende sommerfugelparfymert diare... ;) hi hi den var bare knall go! God bedring kjære Majan min!!! jeg elsker deg kjære Maja- både med og uten parfyme ;) stoor klem fra Trine og mamma <3 kos dere videre helst uten diare...

Trine sa...

PS! Kari... det er mulig at når Maja begynner på de sangene der, så er det hennes uttrykk for hjemlengsel...? Pass ekstra godt på henne for meg da er du snill, da har hun det ikke noe greit. Jeg har noen litt for private tips da, men de kan vi ta på chatten om det skulle bli behov ;) Men nå håper jeg hun er frisk igjen og klar for nye eventyr! Du tar noen flotte bilder forresten! Fortsett med det så langt det lar seg gjøre ;) Ha en fantastisk søndag i Arusha og hilse Maja med en god klem fra mamma. Takk - og god klem til deg også kjære Kari fra meg ;)