mandag 20. februar 2012




Gi meg tålmodighet NÅ,
er du grei.


Nattbusser i sentrum
er et kapittel for seg selv.

"Rai rai rai rai-dum-di-dum-duum!" med virkelig magemuskler som bass, ble bakgrunnsmusikken i 50 minutter. Det er en lang tur, når det egentlig skal ta 15 minutter. Det er akkurat som om de (les: Fulle festfolk som har blitt kasta ut fra utestedene) har en konkurranse om å være de mest bråkete og irriterende menneskene i hele verden.

Og når kebabspisende folk ( som sliter med å stå oppreist) synger en sang kun på pur, og torpedolignende mannfolk roper "HOLD KJÆFT, ÅKÆI" og mener egentlig "nå må du være stille - men får frem "hvis ikke du er stille nå, så vrenger jeg av hodet ditt", så er det duket for et FESTmåltid av følelser, lyder og god oppførsel.

Jeg satt skvist inn mot et vindu og var dritsur for alt bråket. Jeg hadde like mye god utstråling som Anne Cath Vestly er skummel. Plutselig snur en litt (veldig) brisen fyr seg mot meg og sier:

-si mæ.. e du førrelska?

(Jeg kan bare ikke TRO at han fikk det ut av situasjonen)

-mhm

(jeg var jo det, men tankene mine var ikke "der" akkurat da)

Han snur seg tilbake, ser ut av vinduet og venter litt før han svarer igjen:

-æ merka det, seru.



Ingen kommentarer: