torsdag 3. november 2011


Mellom deg og meg? - Jeg er Tigergutt.

I oppgangen, halloween, en grå Kari. Og sola selv: En tolvåring står med
tidenes mest skrakende og voldsomme tigergutt-kostyme.
Man blir jo blendet av mindre. Og blunker flørtende til meg.

- Hyggelig å treffe deg!

(litt fortumlet går jeg ut og ler. Og irriterer meg
litt over at jeg
aldri vil bli en av de "store og voksne" som kids er redde for. Jeg ble jo nesten
redd for Tigergutt, så selvsikker som han var.)

(Men. På den andre siden. Jeg gikk med lilleMy-sveis og det
lukta laang vei at jeg hadde Rimi som endestasjon, og at jeg
skulle ha en pepsi max og Aftenposten K med meg på
returen. Ikke verdens skumleste
å møte på i en oppgang)

(MEN.DET.ER.JO.IKKE.TIGERGUTT.HELLER.)

(dermed har jeg ingen argumenter. Jeg er ikke skummel og stor og sterk.)
(Jeg er en brilleslange som det er "hyggelig å treffe på")

Ingen kommentarer: