onsdag 19. oktober 2011


en-to-tre-ENGASJERT!


jeg blir veldig lett engasjert. Av ting og tanker
jeg ikke trodde jeg ble engasjert av.


Et eksempel for eksempel:

VM i Oslo. Kan det være så stas?
JA, det kan være så stas. På med Bergansjakka (morsomt, plutselig virka det som om hele Oslos befolkning var sponsa av merket) i en milliard minus for å høre på Vamps`Tirna Noir og gråte av glede når Johaug får sin medalje. Hyle av glede når hu kommer ut i en (litt merkelig) gullkjole seinere. Kjøpe strikka votter og virkeLIG nyte livet i spikersuppa. Så gøy! Strikka genser, bestefars tursekk (som knirker frem godstemning når man går) og røde kinn. VM er stas!

Et eksempel for eksempel opphøyd i annen:

Ny oversettelse av BIBELEN. Folka på MF er i ekstase. "Releaseparty klokka ti i kapellet". Min Kamp-forfatteren har vært med å skrive. Han kommer!! Dette er STORT. Vi må feire med kake.

Kan det være stort?
JA, det kan være så stort. Plutselig blir jeg rivi med igjen. Salmesang så høylydt at vi, for en gangs skyld, knuste musikkhøyskolen rett over gressplenen i sangprestasjoner. Prester og kloke og vise folk sitter som stolte førskoleelever (som har med hjemmesnekra olabil på "vise frem-fredag" på skolen) og tripper etter å få ta boka i bruk.

Og jeg blir virkelig revet med. Dette er stort. Et fint skritt nærmere grunnteksten. For nye generasjoner. Bedre flyt. Små nyanser som gir bedre mening. Jeg tenkte når jeg gikk ut derifra at den boka, den skal bli min. Skinnversjonen. Det er jo snakk om verdens beste bok!!


Hilsen hu som blir gira
av store hendelser
(som samler folk)
!

Ingen kommentarer: