tolke, tolkeren, tolkien Kari

Høsten 2010 var jeg, ufatteLIG mildt sagt, inne i en
periode hvor jeg "jaffal ikke skal tolke noenting" og jeg
gjorde alt for å ta ting coolt og greit.
Åhæ.rlig.het.
Ting som vanligvis tar tre sekunder, tok
i denne perioden minst en halvtime. Andre ganger kunne det
ta opp i mot en halv uke.
Som foreksempel å skrive EN ENSTE liten melding:
periode hvor jeg "jaffal ikke skal tolke noenting" og jeg
gjorde alt for å ta ting coolt og greit.
Åhæ.rlig.het.
Ting som vanligvis tar tre sekunder, tok
i denne perioden minst en halvtime. Andre ganger kunne det
ta opp i mot en halv uke.
Som foreksempel å skrive EN ENSTE liten melding:
"Hei! Her er et spørsmål på superduper kort varsel;
Vil du være med på kino ikveld? :)"
Den brukte jeg vel tre dager på. Bror tipsa om at jeg burde insje
("Han virker jo gira, da, Kari), Maria og Daniel sa jeg måtte
fatte meg i korthet ("Skriv kort og greit. Ikke leeeegg ut en
masse ting. Spør han ut, og få nå rææva i gir. Hææ-rlighet") og
jeg selv måtte virkelig manne meg opp.
Den brukte jeg vel tre dager på. Bror tipsa om at jeg burde insje
("Han virker jo gira, da, Kari), Maria og Daniel sa jeg måtte
fatte meg i korthet ("Skriv kort og greit. Ikke leeeegg ut en
masse ting. Spør han ut, og få nå rææva i gir. Hææ-rlighet") og
jeg selv måtte virkelig manne meg opp.
Men så var det bare det at han ikke brukte en halv uke på å svare,
så jeg måtte, som Maria og Daniel tipsa meg om, få rævva i gir.
Jeg svarte greit og fint (med hjertet i halsen, og puls på 140):
så jeg måtte, som Maria og Daniel tipsa meg om, få rævva i gir.
Jeg svarte greit og fint (med hjertet i halsen, og puls på 140):
Så gøy at du er med! :) Jeg stemmer for Harry Potter. Haha.
Neida. Alt mulig utenom den. Jeg skal ikke
være vanskelig, så du kan godt få bestemme :)
Neida. Alt mulig utenom den. Jeg skal ikke
være vanskelig, så du kan godt få bestemme :)
Men men men.
Plutselig kom nervene inn i bildet, og ei litta hvit løgn pressa seg på.
Jeg var ledig hele dagen, men turte ikke å være med han så lenge.
Så jeg fant på at jeg var opptatt frem til syv, for da måtte vi ta en film som gikk ni.
Og ni-filmen var ferdig ca elleve, og da måtte jeg ta t-banen hjem.
Lurt, lurt, lurt.
Plutselig kom nervene inn i bildet, og ei litta hvit løgn pressa seg på.
Jeg var ledig hele dagen, men turte ikke å være med han så lenge.
Så jeg fant på at jeg var opptatt frem til syv, for da måtte vi ta en film som gikk ni.
Og ni-filmen var ferdig ca elleve, og da måtte jeg ta t-banen hjem.
Lurt, lurt, lurt.
"Jeg kan ikke før syv, og da blir
det fort litt seint. Går det greit for deg?
Eller har du en REGEL at du MÅ legge
deg innen 22.00? ;)"
Og den kvelden. Haha.
Det er noe av det mest kleine jeg har vært med på i hele mitt liv.
Og jeg har gjort MYE kleint.
Dagene etter kinodaten var det vel mesterskap i tolking, og jammen...
jeg gikk av med seieren!
("er jeg en venn? er det noe mer? er jeg kjedelig?")
det fort litt seint. Går det greit for deg?
Eller har du en REGEL at du MÅ legge
deg innen 22.00? ;)"
Og den kvelden. Haha.
Det er noe av det mest kleine jeg har vært med på i hele mitt liv.
Og jeg har gjort MYE kleint.
Dagene etter kinodaten var det vel mesterskap i tolking, og jammen...
jeg gikk av med seieren!
("er jeg en venn? er det noe mer? er jeg kjedelig?")
4 kommentarer:
Jasså - du har alt passert høsten 2011? Nå går det unna!God jul!
søtt! :)
Jeg liker resultatet av den kinoturen veldig godt :)
ÅÅÅÅ....Eg elskar bloggen din! Du er SÅ flink te å skrive!! Eg er akkurat i TOLKEPERIODEN NÅ!;)haha
Legg inn en kommentar