OG DET BLE LYS!
WADEE DAOUD
Det er noen ganger jeg ikke klarer å ta bort blikket mitt fra noe.
Dette bildet er et illustrasjonseksempel på "noe".
Lille Wadee står bak lukkede gardiner.
I mørket. Aldri sett en solstråle.
Så trekker en person gardinene til side,
slik at solstrålene, lyset, kommer inn i livet hans
og han får se lyset for _første_ gang i sitt fem år lange liv.
Bildet viser
hans reaksjon på lyset.
"Og slik skal lyset fra det høye gjeste oss
som en soloppgang og skinne for oss som bor
i mørkets og dødens skygge
...og lede våre føtter inn på fredens vei"
(Luk 1)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar