torsdag 17. mars 2011

OG DET BLE LYS!

foto: REUTERS/Yannis Behrakis

WADEE DAOUD

Det er noen ganger jeg ikke klarer å ta bort blikket mitt fra noe.

Dette bildet er et illustrasjonseksempel på "noe".

Lille Wadee står bak lukkede gardiner.

I mørket. Aldri sett en solstråle.

Så trekker en person gardinene til side,

slik at solstrålene, lyset, kommer inn i livet hans

og han får se lyset for _første_ gang i sitt fem år lange liv.



Bildet viser
hans reaksjon på lyset.



"Og slik skal lyset fra det høye gjeste oss
som en soloppgang og skinne for oss som bor
i mørkets og dødens skygge

...og lede våre føtter inn på fredens vei"

(Luk 1)

Ingen kommentarer: