onsdag 30. mars 2011

HVA man velger
å fokusere på!



NOK ER NOK!

Igår sa søstra mi at jeg ikke utnytter mitt potensiale
når det kommer til kroppen min.

(vi tuller med det: "You have this FAB body, sis!").

Med klærne man velger og ordne håret og obladioblada.
Hvorfor går du med den t-skjorta, Kari?
Svaret var at jeg var blitt litt lubben i det siste,
og ville ikke gå med tettsittende klær.

Og idag har jeg lurt på hvorfor.
Hvorfor
fokuserer jeg på store lår, når jeg kan fokusere på en midje som er fin?
Hvorfor fokuserer jeg på små øyne, når jeg kan fokusere på...

ja, du skjønner kanskje poenget.

Jeg er overbevist om at man kan ha gode og dårlige
(les: Drittdager) hvor alt/ingenting fungerer.
Men at kluet er ikke å henge seg opp i dager hvor
man tusler i dødsskyggens dal når det gjelder utseende sitt.
Leve sunt og variert er vel heller
et bedre alternativ.

Og ikke basere ting på det ytre.
Om man er god nok, fin nok.

For man ER fin nok. Selv når man har en drittdag og
får tre haker når man ler. Og de dagene hvor man
får Hollywood-krøller og smilet skjuler drit-og-dra-ting.
Haha. Virkelig!

Fokusere på tingene som fungerer.


Sånn. Da har jeg fått ut det jeg ville si om den saken,

og så skal jeg begynne å tro på det selv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt enig Kari! synd verden er som den er..med tanke på hva som er tynt og hva som er tykt...og hva det vil si og ha "perfekt" kropp! viktig og ha troa på seg selv!:)

Elisabeth sa...

Bra innlegg, Kari! Jeg er veldig enig i det du skriver! :)

Anonym sa...

Tenk å ha en så kul søster!