søndag 11. juli 2010

TANKETROMMEL

KANARI OG HUMMER PÅ MENYEN!
Disse tankene har jeg tenkt på idag.



Tanke nr 1:

Brun saus -jeg tror jeg elsker brun saus. På poteter. Kjøttkaker. Koteletter og makaroni. Og så tenkte jeg tanken "hever denne sausen ethvert måltid?", men jeg fortsatte fort å tenke og le (jeg lo litt for meg selv. Sånn på ordentlig) "nei, hehehe, ikke ethvert måltid. Feks bløtekake og brun saus er nok ikke så godt".


(dette tenkte jeg etter en 12-timers jobbedag igår,
og ca midtveis i dagens arbeidsøkt)

Tanke nr 2:

Rune Andersen, fytti. Han virker SÅ sympatisk. Iallefall på reprise av Sommeråpent på NRK1. Så da tenkte jeg: "okå, veldig sjarmerende med kristiansanddialekt. Og! og, flørter han med hu programlederen der han så sjarmerende blunker til henne? haha, jeg hadde blitt veldig flau hadde jeg vært hu nå". Så satt vi der, en beboer og jeg, med hodet på skakke og visste ikke helt hva vi skulle mene om denne Snekker Andersen.

Tanke nr 3:

Jeg har kledd meg überfornuftig idag. Ser ut som om jeg var på vei til "Vi over 60"-konferansen borte i høgget. Og da tenkte jeg på t-banen "å, nå tror alle at jeg er en kjedelig person" SOM om noen gidder å tenke over det klokka 06.58 om mårran. Likevel, jeg hadde et ønske om å være kul. Men.. Spesielt kul på t-banen om morgenen hvor jeg har like mye kul utstråling som Anne Cath. Vestly er skummel? Neeh.

Tanke nr 4:

Jeg burde egentlig tatt bussen som gikk for en time side, eller bussen som gikk for en halvtime siden. Men såå tenkte jeg: "okå. Jeg har ikke internett hjemme OG disse skoene kan ikke bli våte siden jeg har klaga på sålen, og skal levere de i butikken imorgen. Da kommer de bare til å si: jamenherligheten, du har jo gått med de i regnet. De tåler jo ikke reeegn. -så jaokay, jeg venter litt til. Kan feks betale den regningen og sånn". Og her sitter jeg, enkommafem timer etter at jeg slutta på jobb.

Tanke nr5:

"Jeg har stamma lissene litt for stramt. Feite, det gjør faktisk vondt over rista". Og når jeg løsna på dem, så var det dype spor etter lisser. Du veit, sånne meker gamle mennesker får bare ved å la beinet hvile i tre sekunder på sofaen, da får de feks merker etter sømmene på sofaputene. (Igjen, jeg er ei "vi over 60"-jente tvingi inn i ei 22årings kropp)



og MANGE flere høyst verdifulle tanker.
Tok bare kremen nå.



Jo. Dette her tenker jeg faktisk drøyt mye på:



Jeg har så sæbla lyst til å reise igjen. For tiden jobber jeg med ei som er fra Sør-Amerika, og hu sier hele (okå, ikke hele tiden. Vi jobber jo også!) at jeg kan bare bli med henne en gang. HerligHET. Så gøy. Får jeg møte familien hennes as well. Og slik jeg har blitt nå, så kan det godt være at jeg faktisk DRAR en gang. Ikke bare "åjaadetgjørvidere!! virkelig,ikkebaresidetogikkegjøredet", og så gjør man det aldri. For jeg, jeg har fått meg verdens dyreste hobby. Men jo, jeg tenkte: "ja, jeg vil til Peru med deg. Vi har så god tone også. Ler mye. Og så liker du den her sjokoladekaka like godt som meg, og vi har begge blitt litt sommertjukke. Fint team".



5 kommentarer:

Kathrine Løsnesløkken sa...

Har du prøvd fiskekaker og brun saus - med poteter, revne gulrøtter og tyttebærsyltetøy til? Veldig godt :-).

kari! sa...

eeeeeeeeeeeh. Det er jo NASJONALretten min :D

brune fiskekaker, that is.

(å. feite. Nå fikk jeg lyst på det!)

Anonym sa...

man har ikke reist før man kommer til deilige sør amerika og like deilige latin-amerikanere!! anbefaler også bolivia på det steeerkeste.

mvh en meget objektiv halvtbolivianer

Cecilie sa...

Åå, sånne litt random innlegg er herlig lesning! :)

Du har generelt en veldig trivelig og morsom blogg, er innom her rett som det er ;)

Ha en fin sommmerkveld!

Anonym sa...

Å, jeg elsker bloggen din! Du skriver så morsomt og bra :)