torsdag 27. oktober 2011


LOVEitLOVEitLOVEit!



Jeg skulle ikke bli en klatrer på karrierestigen innenfor helsevesenet. Jeg fant det ut i oktober det året. Jeg startet i august. Altså ingen atombombe for meg selv når jeg sluttet.


Og plutselig var ikke Greys Anathomy (stemmer det, aner ikke åssen det skrives) noe kult lenger heller.


Derimot er BOSTON PUBLIC kult. Å fyttirakkern. Takket være den å så fantastiske get-boksen, kan jeg ta opp serien. For TvNorge sender den når alle andre folk (utenom Trude Mostue) er på jobb eller skole, så jeg må ta den opp. Hvorfor serien ikke går på tirsdager i beste sendetid -det er for meg et mysterium. Men nå kan jeg altså kose meg med serien når det passer for meg. Og det passer som regel alltid for meg, for serien er nydelig.


Den har ALT!!


Først og fremst fantastisk lærer-elev-handling. Mitt hjerte fryder seg. Problembarn? KOM til Winslow high. Kom til verdens strengeste rektor, kuleste kontordame, mest bråkete lærer og... og alt ditt hjerte måtte lengte etter. Du er velkommen. Om du så må bli utvist noen ganger, så gir de deg aldri opp.


Og dagens episode...


Idag fikk elevene på avgangstrinnet sitt diplom. Og SOM jeg grein. Åhjælp. Så utrolig rørende. Hadde det ikke vært for at jeg skulle på jobb, så hadde jeg garantert sett en episode til. Men det er litt rart å komme med ikea-poser under øynene, for så å skylde på at man så en serie fra 2001, og levde seg så til de g_e_rader inn i handlingen.


Ingen kjøper den.


Men det er så altfor sant. Greit, jeg tar lett til tårene. Men du hadde vært en krysning av en murstein og en sementhaug om du ikke hadde grini av det.


Så folkens? Julegavetips til undertegnede:


Serien på dvd. Bare nevner det.


hjerte!

Ingen kommentarer: