søndag 28. august 2011


SYV VS TJUETRE

Når jeg var syv så lagde jeg og venninna mi
hinderløype i hagen,
lakris-bugg til en krone gikk ned på høylant.
Jeg syklet ulovlig bort HELE gata, forbi
krysset hvor mamma sa vi ikke hadde lov.
(Hu visste om det hele tiden. At
vi gjorde det)

Når jeg var syv hadde jeg virkelig ikke
en bekymring i livet mitt.
Når jeg var syv lo jeg så høyt at man
kunne høre det tre kvartaler unna.
(Visse ting forandrer seg ikke)

Da var jeg syv.
Nå er jeg tjuetree.
Og av og til når man er tjuetre,
så har man drittdager.

(meeeeeen. Jeg slipper å late som
om jeg har vondt i hodet hvis jeg
ikke vil på skolen.
Jeg kan også spise smågodt TO minutter
før middag.
Jeg kan bestille tur til Krakow.

Så. Hah, frk syv år, ting kan også
være mye bedre noen år seinere)

Ingen kommentarer: