onsdag 30. desember 2009

Jeg sitter og drømmer meg bort fra minusgrader som gjør at skoene lager isoporlyd hver gang man trykker ned, drømmer meg bort fra det -og til et sted der sola står litt sterkere i fokus. Det er mye tanker inne i hodet mitt for tiden, alt fra penger, pass, pillett til helseopplysning, solfaktor, visum. Jeg prøver å se forbi bekymringer, og frem til fryden & gammen. Mest gammen.

Kamera. Ordet får meg til å grøsse aldri så lite. Side opp, bort og ned har blitt lest om både speil- digital- og kompaktkamera. Jeg har falt på kompaktkamera. Ikke speilrefleks. Det får komme seinere. Men plutselig blir det spørsmål om jeg har råd til kamera. Jeg har fryktelig lyst til å lære å ta fantastiske bilder (fryktelig vs fantastisk -dårlig vokabular å bruke "fryktelig" i en god setting) som jeg kan vise frem på bloggen min. Som feks bildet over (se kilde nederst på denne posten) -det er jo helt superb. Tenk å kunne ta sånne og slike bilder. Jo, jeg vil ha kamera. Gjerne med mulighet til å filme i HD-kvalitet. For å dokumentere (videoblogg, anyone?) at, neiida, jeg er ikke mørkeredd når jeg er i Tanzania og bor alene på gjestehuset. Absolutt ikke mørkeredd.

Ellers. Ei dame på jobben sa her en dag: Ta godt vare på tiden.

Jeg er dårlig til å gjøre det. Nå teller jeg ned dager til jeg drar til Ålesund, Tænzi, Thailand og London. Kanskje jeg burde nyte her & nå? Ja. Kanskje derfor jeg er så unødvendig seint oppe (ikke si noe til mamma, hu tror jeg sovner elleve -siden jeg legger meg ti på elleve) -for at jeg tviholder på følelsen av å vite at, jada, imorgen kan jeg sove lenge.

Hilsen fra:

-fotograf to be
-reisende to be
-livsnyter.. right now:

K A R I

(kildehenvisning for bilde:
http://farm3.static.flickr.com/2430/3634690773_1867c52f31.jpg)

Ingen kommentarer: